Support

Wij helpen u graag met snelle klant­ondersteuning, kwalitatief hoogwaardige producten en deskundig advies. Hieronder vindt u enkele van onze support­categorieën:


Veelgestelde vragen

Wat is de GPS-nauwkeurigheid van Ricoh G800?
De ingebouwde GPS-module biedt een nauwkeurigheid van 1 tot 5 meter, afhankelijk van het aantal GPS-satellieten dat ontvangen wordt. Onder grote bomen kan de GPS-ontvangst soms minder zijn, hetzelfde geldt in de buurt van hoge gebouwen (reflectie van het GPS-signaal).

Is de Ricoh G800 GPS-camera waterbestendig?
Ja, de camera inclusief gemonteerde GPS-module is zeer goed bestand tegen regenwater (JIS/IEC Class 4 water resistance). De camera is bovendien chemisch resistent en kan dus worden gedesinfecteerd met ethanol en hypochloorzuur.

Is de Ricoh G800 GPS-camera schokbestendig?
Ja, de G800 (camera body) heeft een IP68-rating, dit betekent dat hij bestand is tegen vallen tot maximaal 2 meter op vrijwel alle ondergronden. De gemonteerde GPS-module heeft iets lagere (IP64-)rating. De GPS-camera is daarnaast bestand tegen vuil (JIS/IEC Class 6 dust resistance).

Hoe zorg ik ervoor dat mijn GPS-camera up-to-date blijft?
De GPS-camera is bij aflevering voorzien van de meest recente firmware. Klanten met een support- en onderhoudscontract kunnen altijd beschikken over de meest actuele firmware en software.

Wat is de levertijd van de Ricoh G800 GPS-camera?
De GPS-camera is meestal uit voorraad leverbaar. De levertijd bedraagt dan maximaal enkele werkdagen. Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u een e-mail inclusief verwachte afleverdatum. Bel of e-mail ons voor de actuele voorraadstatus.

Is het mogelijk de GPS-camera te verzenden naar het buitenland?
Ja, dit is mogelijk. Neem contact op voor meer informatie.


Garantie

GPS-camera wordt geleverd met twee jaar volledige fabrieksgarantie.


Reparaties

Is uw GPS-camera defect geraakt of hebt u een probleem dat onder garantie valt? Stuur dan een e-mail naar support@mapgear.nl en vermeld hierin uw naam, type GPS-camera en een duidelijke omschrijving van het probleem. Wij nemen z.s.m. contact met u op om het probleem direct te verhelpen of eventueel een reparatie-afspraak te maken.
Heeft een ander probleem dat niet onder garantie valt, raadpleeg dan de mogelijkheden voor een support- en onderhoudscontract.


Software en drivers

Het is belangrijk uw GPS-camera en de bijbehorende software up-to-date te houden. Installeer daarom regelmatig de nieuwste versies van geïnstalleerde firmware en software. Klanten met een supportcontract kunnen via support@mapgear.nl altijd de laatste versies van de software opvragen.


Support- en onderhoudscontract

Wij adviseren u bij aanschaf van uw GPS-camera altijd een basis supportcontract af te sluiten. Bij eventuele vragen of problemen kunt u dan direct bellen of mailen met onze deskundige helpdesk. Onze medewerkers staan voor u klaar om u snel op weg te helpen en eventuele problemen met uw GPS-camera op afstand op te lossen.

Ook bieden wij een uitgebreid onderhoudscontract waarmee u altijd verzekerd bent van een goed werkende en up-to-date GPS-camera. U heeft altijd recht op updates van software en firmware. Ook ontvangt u automatisch nieuwe versie van de software, bijvoorbeeld na het uitkomen van een nieuwe versie van Windows of ArcGIS.

Heeft u al een GPS-camera maar nog geen support- of onderhoudscontract? Neem dan contact met ons op, zodat we u een aantrekkelijk aanbod kunnen doen.